Ola Thufvesson.

Ola Thufvesson

Ola Thufvesson.

Can Future Shopping Experiences Be Present in the Past? The Case of a Local High Street

• Ola Thufvesson
  • Devrim Umut Aslan

Redaktör

• Kristina Bäckström
  • Carys Egan-Wyer
  • Emma Samsioe

Summary, in Swedish

Kan framtidens shoppingupplevelse redan ha varit här? Ja mycket av det som av både upplevelse- och hållbarhetsskäl anses tillhöra framtidens konsumtion dominerade butikslokalerna i svenska städer för hundra år sedan. Det såldes livsmedel i lösvikt, man behövde handla dagligen eftersom ingen hade kylskåp hemma och det fanns många verkstäder och skräddare där man beställde precis det man behövde (och hade råd med).

• Institutionen för tjänstevetenskap
  • Avdelningen för modevetenskap

Sidor

Publikation/Tidskrift/Serie